
Dramatúrgia i direcció Francesc Cuéllar
Amb Míriam Iscla i Dafnis Balduz
“El sí et compromet, però el no et defineix”.
Una actriu veterana es nega a rodar una escena de nu crucial, desfermant un conflicte amb el seu jove director i amic, una decisió que amenaça amb trencar la seva relació. Aquesta negativa, aparentment professional, revela un profund debat sobre l’honestedat artística, el consentiment i el poder en les relacions personals dins del món audiovisual. Un duel intens on l’amistat es posa a prova i els ideals topen amb les cures, l’estima o l’ambició.
L’obra en paraules del creador
“Una escena, dues mirades, mil contradiccions. Aquest és el punt de partida i també la promesa d’aquesta proposta escènica: convertir una situació aparentment simple —una conversa entre dues persones que es coneixen i s’estimen— en una dissecció teatral del límit, de l’inconfort i de la tensió que sorgeix quan l’art i l’afecte xoquen frontalment.
El projecte neix de l’impuls d’explorar la intimitat d’una crisi. Ens interessava portar a escena aquell moment precís en què l’amor —sigui d’amistat, d’admiració o de confiança professional— es posa a prova. Quan la paraula “no”, dita amb respecte i dolor, remou estructures profundes. No hem volgut fer una tesi sobre l’honestedat, sinó exposar-ne les esquerdes, les zones grises, les paradoxes que apareixen quan el discurs ètic topa amb les emocions reals.
En lloc d’exterioritzar el conflicte, l’hem volgut respirar: fer que el públic entri en aquest espai tancat, en aquest despatx fictici i simbòlic, on cada frase és un risc i cada silenci diu més que una acció.
És un treball de precisió emocional que ens regalen la Miriam i el Dafnis, on els matisos són l’únic paisatge. I és també una invitació al públic a estar present, no com a espectador extern sinó com a còmplice silenciós d’aquest enfrontament honest, d’aquesta ferida oberta que esdevé revelació.”
Francesc Cuéllar
Fitxa Artística
Dramatúrgia i direcció: Francesc Cuéllar
Repartiment: Míriam Iscla i Dafnis Balduz
Escenografia: Lola Belles
Disseny d’il·luminació: Sylvia Kuchinow
Disseny de so: Guillem Rodríguez
Vestuari: Nídia Tusal
Ajudantia de direcció: Gaia Bautista
Direcció de producció: Carles Manrique (Velvet Events)
Direcció artística de producció: Jordi Casanovas
Ajudantia de producció: Laura Alonso
Direcció tècnica: Àngel Puertas
Distribució: Magnética Management
Equip Teatre Akadèmia:
Gerència i Cap de producció: Meri Notario
Direcció artística – Projectes especials i Filantropia: Guido Torlonia
Direcció artística – Programació i Cap de premsa: Fernando Solla
Direcció artística – Internacional: Enrico Ianniello
Cap de màrqueting i comunicació: Ana Flores
Comunicació i públics: Vinyet Vila
Cap tècnic: Lluís Serra
Tècnic auxiliar: Víctor Castro
Cap de sala i taquilla: Xavi Gómez
Una producció de Hause&Richman i Teatre Akadèmia.
Amb el suport de FAC (Fundación Agrupación Colectiva) i la col·laboració del Teatre Plaza de Castelldefels.
Espectacle en català
Durada: 1 h 10 min (aprox.)
